Урок позакласного читання
ТЕМА: Прийшла зима біловолоса
МЕТА: Ознайомити учнів з новими творами про зиму.
Формувати уявлення про характерні
ознаки зими.
Вдосконалювати навички виразного
читання поетичних творів.
Сприяти розширенню словникового
запасу учнів.
Формувати уявлення про характерні
ознаки зими.
Вчити учнів бачити і розуміти прекрасне в природі.
Розвивати зв’язне мовлення, інтерес до читання, творче мислення, уяву,
фантазію,
спостережливість.
Виховувати естетичні почуття, любов і шанобливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ:
1.
Дитячі
книжечкі про зиму;
2.
Малюнки
«Зима прийшла»;
3. Картки зі словами, із завданнями;
4. Сніжинки з буквами, словами;
5. Слайд – шоу про зиму;
Хід проведення:
І. Організаційний
момент
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація
опорних знань
Вчитель: Чудо
– сани прилетіли,
Cкакуни
в тих санях білі
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає – сріблом все вкриває. (Зима)
Зима (учень): З неба падають сніжинки.
На дерева, на будинки.
На майдани, на садки,
На ялинки, на дубки.
1.
Гра
«Сніжинки»
Сніжинки ці не
прості, в них завдання ось такі:
Із букв в сніжинках скласти склово – відгадку.
Це і буде ім'я нашої гості
-
Яку
орфограму треба пам’ятати при написанні цього слова?
-
Піберіть
перевірні слова і назвіть їх.
(Зимно, взимку,
зимонька, зими)
-
Як
ви гадаєте, про що піде мова, сьогодні на уроці?
-
Що
ви очікуєте від цього уроку?
(Нові ігри, вчитись
краще виразно читати, визначати головне у творі, уявляти, фантазувати, бачити
красу природи)
2. Ассоціативний кущ
-
Коли ми говоримо про зиму, що на думку вам
спадає?
ЗИМА
|
Подарунки
|
Новий Рік
|
Мороз
|
Борульки
|
Свята
|
Сніг
|
Лід
|
Холод
|
-
Які
слова ви ще не назвали ? Подивіться на екран.
3.
Народний
календар
Діти, зима у вас асоціюється із снігом. А чи завжди на
Новий Рік випадає сніг?
Ось у цьому році ми увесь грудень чекали на сніг.
-
А
чи могли б ми передчасно знати чи буде на Новий Рік сніг?
-
А
чи можна передчасно знати чи буде мороз?
-
Чи
буде зима холодна?
Про погоду ми можемо взнавати по
телевізору, інтернету та народним прикметам.
-
Якщо
спекотним буде липень, то грудень буде морозяним.
-
Якщо
зима не настала в грудні, січні, то вона не настане до 10 лютого.
-
Синиці
вранці пищать і до будинку туляться – чекай похолодання, вночі мороза.
-
Миготять
зірки в небі - на сніг.
-
Довгі
гілки ялинки перед метелицею – згинаються, до теплої погоди – розправляються.
-
Починають
«плакати» вікна – потеплішає.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
-
На
сьогоднішній урок ви підготували книжечки з віршами, вони написані різними
авторами, але їх пов'язує одна тема.
1.
Гра
«Плутанка»
а) Перед вами складовиця, а в ній заголовок таїться,
Підберіть все до ладу.
Уважні будьте, не зівайте,
Правильно всі слова складайте.
еньчіс
|
еньгруд
|
лютий
|
грудень
|
січень
|
тийлю
|
- Що це за слова, що вони називають? ...
б) Складіть із слів речення
красуня,
чарівниця! Зима - , біла
Зима
– красуня, біла чарівниця!
ній, й, краси,
дивного, стільки, В, дива!
В
ній стільки дива дивного й краси!
в) Давайте пригадаємо, як називають Зиму в казках,
віршах, піснях, мультфільмах (Зимонька, Снігуронька, Пані Метелиця,
Білогрудочка)
2. Вправа «Художня галерея»
- Як
називаються картини, де зображена природа ?
Перша картина – Аркадій Пластов «Перший сніг».
Друга картина - Карл Розен «Зимовий ліс».
Третя картина - Іван Вельц «Українська ніч». (Обговорення
картин, пов’язання з прикметами)
Розглядаємо ілюстрації і дитячі малюнки про зиму.
Розглядаємо ілюстрації і дитячі малюнки про зиму.
3.Вправа
«Релаксація» (музика П.Чайковського
«Пори року»)
Зима-красуня.
Скільки гарного навкруги! Блискучий іній на деревах і кущах. Ажурні сніжинки
кружляють у зимовому вальсі. Казкова краса зими притягує, бентежить, хвилює
людські душі.
Дерева і кущі в
білих пухнастих шубах. Навікнах казкові морозні малюнки. Казкова зимова краса,
наче застигла у сні.
Скільки див може
статися у тихій зимові вечори. Скільки чарівних св’ят і веселих дитячих розваг
несе зима.
4.Читання чистомовки
Дуже важливо
розпочати
Одразу звуки
вимовляти
Ми роботу язику
Пропонуємо таку :
Ма-ма-ма-скоро вже зима
Ло-ло-ло-снігом землю замело
Ля-ля-ля-стала білою земля
Лі-лі-лі-ось замети чи малі
Оу-оу-оу-як дорогу я знайду?
Ду-ду-ду-крізь замети я іду.
-
А
яку скоромовку ми вчили нещодавно?
Віз мішок морозу.
До морозу снігу
А до снігу кригу
5.Робота за текстом вірша «Прийшла зима біловолоса» А.Бобенка
-
Пам'ятайте любі діти.
Читання – це
віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе.
(В.А.Сухомлинський)
Тому треба більше
вам читати.
-
Прочитайте
назву вірша.
-
Хто
його автор?
Андрій Михайлович Бобенко (Бібик) – український поет,
який народився на Полтавщині більше 150 років тому. З юних років працював
кочегаром на пароплаві в Одесі. Склавши іспит на звання вчителя, працював у
школі. Він писав для дітей і дорослих.
6.Слухання вірша
Прослухайте уважно вірш і дайте відповіді на запитання.
-
Хто
головний герой у вірші?
-
Які
картини ви уявили, слухавки вірш?
-
Який
настрій викликає вірш?
-
С
ким порівнює автор зиму?
7.Фіз.хвилинка
в) Словникова робота
- Чи всі слова ви зрозуміли
8. Гра «Кочугури»
сон
|
це
|
лі
|
том
|
дрі
|
ма
|
зи
|
ма
|
ста
|
ла
|
ков
|
дра
|
сві
|
том
|
оче
|
рет
|
сльо
|
зою
|
поне
|
волі
|
9.Читання вірша учнями
Самостійне (напівголосне)
Слова вимовляйте чітко, зрозуміло.
·
Знайдіть
прикметники пов’язані із зимою.
(Скляна, сухий, біловолоса,
біле, блискучий, синя, широке, золота, ясний)
·
Знайдіть
слова, що вжиті в переносному значенні.
(Блискуче сонце,
налилось, мов сльозою золотою, вінок горить, укрилась ковдрою скляною, дрімають
тополі, усе заснуло)
·
Давайте
знайдемо рядки, що виражають закінчену думку
-
Хто прийшов?
|
Прийшла зима біловолоса
|
-
Що зробилося?
|
Блискучим снігом одяглося
|
-
І що сталося?
|
Усе заснуло поневолі
|
-
Що зробила зима?
|
Зачарувала все зима
|
·
Гра
«Радіо»
Читання вірша
учитель – учень
·
Гра
«Сніжки»
Із сніжками будем
грати, до слів рими добирати:
Літом
Одяглося
Стоїть
Селом
·
Гра
«Пазли»
Текст 4, 5 куплетів
розрізати на речення і дати першому і другому ряду скласти куплети.
·
Гра
«Конкурс»
Кожен учень вибирає
свій куплет.
IV. Підсумок уроку.
-
Ви
помітили, що кожен поет дібрав свої слова для опису зими, а кожен художник
підібрав свої фарби?
-
А
якою ж ви побачили зиму?
Оцінювання: Сьогодні я хочу, щоб ви самостійно оцінили
свою роботу. У кожного на парті лежить сніжинка, у середині сніжинки поставте
собі оцінку і напишіть своє прізвище.
Домашнє завдання:
1-й ряд – скласти загадку про зиму, виразно читати вірш
2-й ряд – підібрати присляв'я про зиму і виразно читати
вірш
Криніцина,
Бегджанова - виразно читати вірш
Комментариев нет:
Отправить комментарий