вторник, 2 февраля 2016 г.


                      Урок позакласного читання
ТЕМА: Прийшла зима біловолоса
МЕТА: Ознайомити учнів з новими творами про зиму.
            Формувати уявлення про характерні ознаки зими.
            Вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів.
            Сприяти розширенню словникового запасу учнів.
            Формувати уявлення про характерні ознаки зими.
Вчити учнів бачити і розуміти прекрасне в природі.
Розвивати зв’язне мовлення, інтерес до читання, творче мислення, уяву, фантазію,    
спостережливість.
Виховувати естетичні почуття, любов і шанобливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ:
1.     Дитячі книжечкі про зиму;
2.     Малюнки «Зима прийшла»;
3.     Картки зі словами, із завданнями;
4.     Сніжинки з буквами, словами;
5.     Слайд – шоу про зиму;
Хід проведення:
І. Організаційний момент
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і  плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вчитель: Чудо – сани прилетіли,
Cкакуни в тих санях білі
В санях тих сидить цариця –
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає – сріблом все вкриває. (Зима)

Зима (учень): З неба падають сніжинки.
На дерева, на будинки.
На майдани, на садки,
На ялинки, на дубки.
1.     Гра «Сніжинки»
Сніжинки ці не прості, в них завдання ось такі:
Із букв в сніжинках скласти склово – відгадку.
Це і буде ім'я нашої гості
                                                  (ЗИМА)


-         Яку орфограму треба пам’ятати при написанні цього слова?
-         Піберіть перевірні слова і назвіть їх.
(Зимно, взимку, зимонька, зими)
-         Як ви гадаєте, про що піде мова, сьогодні на уроці?
-         Що ви очікуєте від цього уроку?
(Нові ігри, вчитись краще виразно читати, визначати головне у творі, уявляти, фантазувати, бачити красу природи)
2.     Ассоціативний кущ
-          Коли ми говоримо про зиму, що на думку вам спадає?
ЗИМА
Подарунки
Новий Рік
Мороз
Борульки
Свята
Сніг
Лід
Холод
 









-         Які слова ви ще не назвали ? Подивіться на екран.
3.     Народний календар
Діти, зима у вас асоціюється із снігом. А чи завжди на Новий Рік випадає сніг?
Ось у цьому році ми увесь грудень чекали на сніг.
-         А чи могли б ми передчасно знати чи буде на Новий Рік сніг?
-         А чи можна передчасно знати чи буде мороз?
-         Чи буде зима холодна?
Про погоду ми можемо взнавати по  телевізору, інтернету та народним прикметам.
-         Якщо спекотним буде липень, то грудень буде морозяним.
-         Якщо зима не настала в грудні, січні, то вона не настане до 10 лютого.
-         Синиці вранці пищать і до будинку туляться – чекай похолодання, вночі мороза.
-         Миготять зірки в небі  - на сніг.
-         Довгі гілки ялинки перед метелицею – згинаються, до теплої погоди – розправляються.
-         Починають «плакати» вікна – потеплішає.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
-         На сьогоднішній урок ви підготували книжечки з віршами, вони написані різними авторами, але їх пов'язує одна тема.
1.     Гра «Плутанка»
а) Перед вами складовиця, а в ній заголовок таїться,
Підберіть все до ладу.
Уважні будьте, не зівайте,
Правильно всі слова складайте.

еньчіс
еньгруд
лютий
грудень
січень
тийлю
 



- Що це за слова, що вони називають?   ...
б) Складіть із слів речення
  красуня, чарівниця! Зима - , біла
Зима – красуня, біла чарівниця!
  ній, й, краси, дивного, стільки, В, дива!
В ній стільки дива дивного й краси!
в) Давайте пригадаємо, як називають Зиму в казках, віршах, піснях, мультфільмах (Зимонька, Снігуронька, Пані Метелиця, Білогрудочка)
2. Вправа «Художня галерея»
-      Як називаються картини, де зображена природа ?
Перша картина – Аркадій  Пластов «Перший сніг».
Друга картина - Карл Розен «Зимовий ліс».
Третя картина - Іван Вельц «Українська ніч». (Обговорення картин, пов’язання з прикметами)
Розглядаємо ілюстрації і дитячі малюнки про зиму.
3.Вправа «Релаксація» (музика П.Чайковського  «Пори року»)
   Зима-красуня. Скільки гарного навкруги! Блискучий іній на деревах і кущах. Ажурні сніжинки кружляють у зимовому вальсі. Казкова краса зими притягує, бентежить, хвилює людські душі.
   Дерева і кущі в білих пухнастих шубах. Навікнах казкові морозні малюнки. Казкова зимова краса, наче застигла у сні.
Скільки див може статися у тихій зимові вечори. Скільки чарівних св’ят і веселих дитячих розваг несе зима.
         4.Читання чистомовки
                  Дуже важливо розпочати
                  Одразу звуки вимовляти
                    Ми роботу язику
                    Пропонуємо таку :
     Ма-ма-ма-скоро вже зима
     Ло-ло-ло-снігом землю замело
     Ля-ля-ля-стала білою земля
      Лі-лі-лі-ось замети чи малі
      Оу-оу-оу-як дорогу я знайду?
Ду-ду-ду-крізь замети я іду.
-         А яку скоромовку ми вчили нещодавно?
Віз мішок морозу.
До морозу снігу
А до снігу кригу
5.Робота за текстом вірша «Прийшла зима біловолоса» А.Бобенка
-          Пам'ятайте любі діти.
Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе. (В.А.Сухомлинський)
Тому треба більше вам читати.
-         Прочитайте назву вірша.
-         Хто його автор?
Андрій Михайлович Бобенко (Бібик) – український поет, який народився на Полтавщині більше 150 років тому. З юних років працював кочегаром на пароплаві в Одесі. Склавши іспит на звання вчителя, працював у школі. Він писав для дітей і дорослих.
6.Слухання вірша
Прослухайте уважно вірш і дайте відповіді на запитання.
-         Хто головний герой у вірші?
-         Які картини ви уявили, слухавки вірш?
-         Який настрій викликає вірш?
-         С ким порівнює автор зиму?
7.Фіз.хвилинка
в) Словникова робота
- Чи всі слова ви зрозуміли
8. Гра «Кочугури»
сон
це
лі
том
дрі
ма
зи
ма
ста
ла
ков
дра
сві
том
оче
рет
сльо
зою
поне
волі

9.Читання вірша учнями
Самостійне (напівголосне)
Слова вимовляйте чітко, зрозуміло.
·        Знайдіть прикметники пов’язані із зимою.
(Скляна, сухий, біловолоса, біле, блискучий, синя, широке, золота, ясний)
·        Знайдіть слова, що вжиті в переносному значенні.
(Блискуче сонце, налилось, мов сльозою золотою, вінок горить, укрилась ковдрою скляною, дрімають тополі, усе заснуло)

·        Давайте знайдемо рядки, що виражають закінчену думку
-         Хто прийшов?
Прийшла зима біловолоса
-         Що зробилося?
Блискучим снігом одяглося
-         І що сталося?
Усе заснуло поневолі
-         Що зробила зима?
Зачарувала все зима
·        Гра «Радіо»
Читання вірша учитель – учень
·        Гра «Сніжки»
Із сніжками будем грати, до слів рими добирати:
Біловолоса                                         Світом
Полотном                                           Горить
Дугою                                                  Золотою
Простяглося                                       Налилось
Літом                                                    Одяглося
Стоїть                                                   Селом
·        Гра «Пазли»
Текст 4, 5 куплетів розрізати на речення і дати першому і другому ряду скласти куплети.
·        Гра «Конкурс»
Кожен учень вибирає свій куплет.

IV. Підсумок уроку.
-         Ви помітили, що кожен поет дібрав свої слова для опису зими, а кожен художник підібрав свої фарби?
-         А якою ж ви побачили зиму?
Оцінювання: Сьогодні я хочу, щоб ви самостійно оцінили свою роботу. У кожного на парті лежить сніжинка, у середині сніжинки поставте собі оцінку і напишіть своє прізвище.
Домашнє завдання:
1-й ряд – скласти загадку про зиму, виразно читати вірш
2-й ряд – підібрати присляв'я про зиму і виразно читати вірш
Криніцина, Бегджанова - виразно читати вірш

Комментариев нет:

Отправить комментарий