Виступ
на засіданні ШМК за темою
«Методи формування культури поведінки учнів початкових
класів»
вчитель початкових класів
Манжосова Т. В.
Однією із складових морального виховання є виховання культури поведінки.
Умови ефективного формування культури поведінки у початкових класах:
- врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів початкових класів;
- єдність вимог зі сторони шкільного колективу;
- систематичність виховної роботи;
- культура поведінки вчителя;
- співпраця з сім'єю;
- опора на життєвий досвід учнів.
Усвідомлення дитиною своєї поведінки відбувається поступово під керівництвом учителя, під впливом суспільної думки колективу, що складається.
У кожнім класі діти освоюють всі основні компоненти культури поведінки: особисту гігієну, ввічливість, точність, обов'язковість, культуру мови й ін. Коло правил, якими повинні опанувати діти в наступному класі, збільшується, школярі поступово знайомляться з більш складними правилами.
- врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів початкових класів;
- єдність вимог зі сторони шкільного колективу;
- систематичність виховної роботи;
- культура поведінки вчителя;
- співпраця з сім'єю;
- опора на життєвий досвід учнів.
Усвідомлення дитиною своєї поведінки відбувається поступово під керівництвом учителя, під впливом суспільної думки колективу, що складається.
У кожнім класі діти освоюють всі основні компоненти культури поведінки: особисту гігієну, ввічливість, точність, обов'язковість, культуру мови й ін. Коло правил, якими повинні опанувати діти в наступному класі, збільшується, школярі поступово знайомляться з більш складними правилами.
Отже, моральне виховання передбачає
формування в учнів системи моральних уявлень, розвиток моральних почуттів,
вироблення правильних оцінок і ставлень, якими діти зможуть керуватися в житті.
Про моральний
розвиток особистості свідчать такі якості, як
висока свідомість громадянського обов’язку, колективізм і товариська
взаємодопомога; гуманні стосунки і взаємна повага між людьми, свідома
дисципліна й культура поведінки, чесність і правдивість, моральна чистота;
простота і скромність у громадському й особистому житті, взаємна повага у сім’ї
тощо.
Особливої значущості набуває формування моральної свідомості дітей молодшого шкільного віку. Адже саме цей віковий період є найбільш чутливим для розвитку дитини, саме в ней час дитині притаманна внутрішня готовність до засвоєння моральних вимог.
Спеціальні методичні завдання, спрямовані на розвиток моральної свідомості дитини, можна застосовувати як безпосередньо під час уроку, так і в позакласній роботі.
Учитель не може ефективно керувати розвитком моральної свідомості школярів без такої його складової, як самооцінка. Саме включення самооцінки в навчально-виховний процес — один з дійових шляхів перетворення школяра в співучасника виховного процесу.
«Як ти сам оцінюєш свою поведінку (хороша, погана)? Чо-му? Аргументуй свою думку»; «Чи задоволений, ти сам своєю поведінкою (так; ні)? Чому?»;
Особливої значущості набуває формування моральної свідомості дітей молодшого шкільного віку. Адже саме цей віковий період є найбільш чутливим для розвитку дитини, саме в ней час дитині притаманна внутрішня готовність до засвоєння моральних вимог.
Спеціальні методичні завдання, спрямовані на розвиток моральної свідомості дитини, можна застосовувати як безпосередньо під час уроку, так і в позакласній роботі.
Учитель не може ефективно керувати розвитком моральної свідомості школярів без такої його складової, як самооцінка. Саме включення самооцінки в навчально-виховний процес — один з дійових шляхів перетворення школяра в співучасника виховного процесу.
«Як ти сам оцінюєш свою поведінку (хороша, погана)? Чо-му? Аргументуй свою думку»; «Чи задоволений, ти сам своєю поведінкою (так; ні)? Чому?»;
« Які недоліки твоєї поведінки ти
хотів біг сам виправити і чому?»;
«Що тобі необхідно зробити самому, щоб поліпшити свою поведінку?»;
«Які якості тобі необхідно виховати самому?».
За допомогою цих
запитань вчитель зможе дістати додаткові дані про розвиток моральної
самосвідомості й свідомості в учнів.
Оцінити себе як суб'єкта навчальної діяльності можна у творі на тему «Як я навчаюсь» або «Моє навчання» за таким, наприклад, планом.
1. Як ти навчаєшся?
2. Яким ти себе вважаєш учнем (хорошим, середнім, поганим)? Чому?
3. Чи задоволений ти своїм навчанням (так; ні)? Чому?
4. Що тобі заважає вчитися краще?
5. Що тобі необхідно зробити самому для того, щоб краще вчитися?
Виховання культури поведінки слід розглядати як важливу проблему, від успішного розв’язання якої залежить розвиток у підростаючого покоління високих моральних якостей. Цілеспрямована, систематична робота з виховання навичок і звичок культурної поведінки починається з приходом дітей у школу. Саме в початкових класах закладаються основи акуратності й охайності, увічливості, точності, прищеплюються гарні манери, уміння культурно поводитися в школі, будинку, на вулиці й у громадських місцях. З раннього віку необхідно озброїти дітей знанням правил культури поведінки, звичками їхнього виконання.
Оцінити себе як суб'єкта навчальної діяльності можна у творі на тему «Як я навчаюсь» або «Моє навчання» за таким, наприклад, планом.
1. Як ти навчаєшся?
2. Яким ти себе вважаєш учнем (хорошим, середнім, поганим)? Чому?
3. Чи задоволений ти своїм навчанням (так; ні)? Чому?
4. Що тобі заважає вчитися краще?
5. Що тобі необхідно зробити самому для того, щоб краще вчитися?
Виховання культури поведінки слід розглядати як важливу проблему, від успішного розв’язання якої залежить розвиток у підростаючого покоління високих моральних якостей. Цілеспрямована, систематична робота з виховання навичок і звичок культурної поведінки починається з приходом дітей у школу. Саме в початкових класах закладаються основи акуратності й охайності, увічливості, точності, прищеплюються гарні манери, уміння культурно поводитися в школі, будинку, на вулиці й у громадських місцях. З раннього віку необхідно озброїти дітей знанням правил культури поведінки, звичками їхнього виконання.
Зміст
роботи з учнями початкових класів по вихованню у них культури поведінки
визначається умовами шкільного життя.
Тому за своїм змістом робота може проводитися за такими основними
напрямками:
ознайомлення з правилами поведінки у
школі; правилами особистої гігієни та охайності; правилами спілкування з
людьми; правилами поведінки вдома, на вулиці та у громадських місцях, правилами
поведінки у гостях та ін.
Малята прийшли до першого класу. Все для них тут нове – і розпорядок дня, і обстановка, і обов’язки. Отже, насамперед я показую і пояснюю дітям, як вони повинні поводитися в нових умовах. Напрям роботи, який охоплює всі ці питання, об’єдную загальною темою: «Ви тепер не просто діти, ви – українські школярі».
Малята прийшли до першого класу. Все для них тут нове – і розпорядок дня, і обстановка, і обов’язки. Отже, насамперед я показую і пояснюю дітям, як вони повинні поводитися в нових умовах. Напрям роботи, який охоплює всі ці питання, об’єдную загальною темою: «Ви тепер не просто діти, ви – українські школярі».
У
перший же день занять організовую
бесіду «Наш клас»,
у ході якої розповідаю, як поводитись у
класі, сидіти за партою, заходити до класної кімнати і виходити з неї, вітати
вчителя та інших дорослих, вставати без шуму і так, щоб не зачіпати товариша,
дотримуватися чистоти тощо.
Наступне заняття присвячую питанням культури спілкування дітей між собою та з учителем. На ньому пояснюю, чому важливо уважно ставитися до товаришів, допомагати їм в усьому. Розповідаю, що вчителя і всіх дорослих треба називати на «Ви», звертатися до них по імені й по батькові, вітатися першим.
На наступному із занять дітей знайомлю з правилами ввічливості. Розповідаю, що таке ввічливість, коли треба вживати слова «будь ласка», «дякую», «пробачте», «дозвольте».
Наступне заняття присвячую питанням культури спілкування дітей між собою та з учителем. На ньому пояснюю, чому важливо уважно ставитися до товаришів, допомагати їм в усьому. Розповідаю, що вчителя і всіх дорослих треба називати на «Ви», звертатися до них по імені й по батькові, вітатися першим.
На наступному із занять дітей знайомлю з правилами ввічливості. Розповідаю, що таке ввічливість, коли треба вживати слова «будь ласка», «дякую», «пробачте», «дозвольте».
У
роботі з дітьми молодшого шкільного віку особливе
значення має наочність. Тому, готуючись до проведення роботи по прищепленню
учнями правил ввічливості, велику увагу приділяю добору відповідного ілюстративного матеріалу – картин,
малюнків, кінофрагментів тощо.
Поряд із словесними формами роботи запроваджую систему вправ, під час яких навички ввічливої поведінки закріплюються, конкретизуються. Всі ці вправи ознайомлю ють дітей із способами поведінки у різних життєвих ситуаціях, збагачують їх досвід.
У вихованні культури поведінки серед своїх учнів великого значення надаю грі. Вважаю, що саме через гру дитина швидше знайомиться з правилами і нормами спілкування з оточенням - із світом природи, з людьми; швидше знайомиться з правилами і навичками культурної поведінки.
Пропоную вашій увазі цілу низку ігор, які я активно застосовую:
- дидактичні ігри («Що було б на землі, якби зникли всі рослини? Звірі? Птахи?»).
- сюжетно-рольові ігри («День народження», «Відвідування хворого товариша»).
- Ігри на перервах («Добрий день», «Лікар Айболить»).
- Ігри - драматизації («Сім'я столових приборів», «Охайна і неохайна»).
- Вправи - тренінги, комунікативні ігри.
- Ігри «Чарівний стілець», «Пропоную - вибираю».
Поряд із словесними формами роботи запроваджую систему вправ, під час яких навички ввічливої поведінки закріплюються, конкретизуються. Всі ці вправи ознайомлю ють дітей із способами поведінки у різних життєвих ситуаціях, збагачують їх досвід.
У вихованні культури поведінки серед своїх учнів великого значення надаю грі. Вважаю, що саме через гру дитина швидше знайомиться з правилами і нормами спілкування з оточенням - із світом природи, з людьми; швидше знайомиться з правилами і навичками культурної поведінки.
Пропоную вашій увазі цілу низку ігор, які я активно застосовую:
- дидактичні ігри («Що було б на землі, якби зникли всі рослини? Звірі? Птахи?»).
- сюжетно-рольові ігри («День народження», «Відвідування хворого товариша»).
- Ігри на перервах («Добрий день», «Лікар Айболить»).
- Ігри - драматизації («Сім'я столових приборів», «Охайна і неохайна»).
- Вправи - тренінги, комунікативні ігри.
- Ігри «Чарівний стілець», «Пропоную - вибираю».
Вважаю,
що фантазія, казка, гра - це частина
духовного життя молодших школярів, що пробуджують у душі кожного з них добрі
почуття, роздмухують вогник дитячої думки і творчості. Проводжу такі ігри, як «Смішне дерево», «Що таке добре, а що таке
погано», «Побудувати слово» (методом кросвордів, «МОД — математично-організаційне доміно», «Лото -
загадки», вікторини, конкурси.
На мою думку, інтелектуальні ігри мають бути зручними у користуванні, цікавими, привабливими, оригінальними.
Правильно організована робота на уроках в початкових класах, в позаурочний час по вихованню культури поведінки закладе основи світогляду дитини, формуватиме характер, повагу до свого народу, гуманне ставлення до природи, мистецтва, моральне обличчя молодших школярів.
На мою думку, інтелектуальні ігри мають бути зручними у користуванні, цікавими, привабливими, оригінальними.
Правильно організована робота на уроках в початкових класах, в позаурочний час по вихованню культури поведінки закладе основи світогляду дитини, формуватиме характер, повагу до свого народу, гуманне ставлення до природи, мистецтва, моральне обличчя молодших школярів.
Заняття
"Чарівні слова"
У
процесі підготовки і проведення цього виховного заходу мною розв'язувались такі
пізнавальні, емоційно-оцінні й розвиваючі завдання:
- розширити, поглибити, систематизувати уявлення дітей про основні правила культурного звертання до ровесників і дорослих людей;
- навчити дітей правильних манер ввічливого звертання;
- дати дітям можливість відчути "чарівну" силу ввічливого звертання;
- сприяти формуванню доброти, делікатності, чуйності.
Готуючись до проведення заходу, я спостерігала за учнями: як вони звертаються один до одного, якщо просять про послугу, чи вміють ввічливо подякувати, чи немає проявів грубості.
На занятті я прочитала і обговорила з учнями казку "Пригоди в лісі". З метою виявлення розуміння учнями змісту казки їм було поставлено ряд запитань:
- Яких звичок було багато в хлопчика?
- Якої звички йому не вистачало?
- Що приснилось хлопчику?
- Яке рішення прийняв хлопчик, коли прокинувся?
- Чого вчить ця казка?
Діти робили висновок, що слід завжди бути добрим і ввічливим. Учні під час заняття уявно подорожували за маршрутами: вулиця Привітних, Уважних, Послушливих, площа Дружних Ігор, тупик Грубості. Діти зустрічалися в призначеному "збірному пункті", відмічали свої досягнення й намічали нові маршрути (які правила засвоїли, від яких недоліків ще слід позбутися.)
- розширити, поглибити, систематизувати уявлення дітей про основні правила культурного звертання до ровесників і дорослих людей;
- навчити дітей правильних манер ввічливого звертання;
- дати дітям можливість відчути "чарівну" силу ввічливого звертання;
- сприяти формуванню доброти, делікатності, чуйності.
Готуючись до проведення заходу, я спостерігала за учнями: як вони звертаються один до одного, якщо просять про послугу, чи вміють ввічливо подякувати, чи немає проявів грубості.
На занятті я прочитала і обговорила з учнями казку "Пригоди в лісі". З метою виявлення розуміння учнями змісту казки їм було поставлено ряд запитань:
- Яких звичок було багато в хлопчика?
- Якої звички йому не вистачало?
- Що приснилось хлопчику?
- Яке рішення прийняв хлопчик, коли прокинувся?
- Чого вчить ця казка?
Діти робили висновок, що слід завжди бути добрим і ввічливим. Учні під час заняття уявно подорожували за маршрутами: вулиця Привітних, Уважних, Послушливих, площа Дружних Ігор, тупик Грубості. Діти зустрічалися в призначеному "збірному пункті", відмічали свої досягнення й намічали нові маршрути (які правила засвоїли, від яких недоліків ще слід позбутися.)
Заняття "Гість - радість у домі"
Це
заняття продовжує виховання хороших манер. Комплексні цілі виховного
впливу заняття можна сформулювати таким чином:
- створення уявлення про культуру взаємин гостя і хазяїна;
- викликати в дітей бажання бути гостинними, турботливими, ввічливими господарями і культурними, делікатними гостями;
- формувати практичні вміння приймати й розважати гостей;
- розвивати такі якості особистості, як урівноваженість, доброзичливість, уважність до людей, піклування про них.
На початку заняття я поставила учням запитання: "Для чого взагалі люди ходять в гості?" Учні давали відповіді, що в гості ходять, щоб поговорити, обмінятися думками, поділитися один з одним чимось хорошим. Досить цікавою була інформація про гостинність - національну традицію українського народу. Я акцентувала увагу учнів на поведінці господаря і гостей. Учні разом зі мною визначили основні риси, які повинні бути притаманні господарю, а саме:
- бути привітним, гостинно зустрічати;
- бути уважним - приділяти кожному увагу;
- бути щедрими - не шкодувати іграшок, книжок, частування, щоб добре прийняти гостя;
- бути безкорисливим - не вимагати подяки за те, що добре прийняли і не розраховувати на прийом у відповідь.
- створення уявлення про культуру взаємин гостя і хазяїна;
- викликати в дітей бажання бути гостинними, турботливими, ввічливими господарями і культурними, делікатними гостями;
- формувати практичні вміння приймати й розважати гостей;
- розвивати такі якості особистості, як урівноваженість, доброзичливість, уважність до людей, піклування про них.
На початку заняття я поставила учням запитання: "Для чого взагалі люди ходять в гості?" Учні давали відповіді, що в гості ходять, щоб поговорити, обмінятися думками, поділитися один з одним чимось хорошим. Досить цікавою була інформація про гостинність - національну традицію українського народу. Я акцентувала увагу учнів на поведінці господаря і гостей. Учні разом зі мною визначили основні риси, які повинні бути притаманні господарю, а саме:
- бути привітним, гостинно зустрічати;
- бути уважним - приділяти кожному увагу;
- бути щедрими - не шкодувати іграшок, книжок, частування, щоб добре прийняти гостя;
- бути безкорисливим - не вимагати подяки за те, що добре прийняли і не розраховувати на прийом у відповідь.
Я
наголосила на зовнішній охайності, на додержанні правил ввічливості при
вітанні, знайомстві та розвагах, на уважному ставленні до дівчат.
Доцільно було провести це заняття у формі рольової гри "Ми приходимо в гості". Першу половину гри частина дітей може бути господарями, а друга частина - гостями. Потім можна помінятися місцями.
Усвідомлення дітьми своєї поведінки - неодмінна умова корисних навичок і звичок. Тематика проведених бесід є різноманітною, наприклад: "Вчитися бережливості", " Праця прикрашає людину", " Культура поведінки в громадських місцях" і інші. Якщо діти не вміли робити самостійних висновків, я допомагала їм, на конкретних, зрозумілих прикладах сформулювати конкретне моральне правило.
Доцільно було провести це заняття у формі рольової гри "Ми приходимо в гості". Першу половину гри частина дітей може бути господарями, а друга частина - гостями. Потім можна помінятися місцями.
Усвідомлення дітьми своєї поведінки - неодмінна умова корисних навичок і звичок. Тематика проведених бесід є різноманітною, наприклад: "Вчитися бережливості", " Праця прикрашає людину", " Культура поведінки в громадських місцях" і інші. Якщо діти не вміли робити самостійних висновків, я допомагала їм, на конкретних, зрозумілих прикладах сформулювати конкретне моральне правило.
Рівні моральної вихованості учнів.
А) "високий рівень"
- учень ввічливий, привітний, доброзичливий, готовий прийти на допомогу;
- чуйно, уважно ставиться до старших і молодших;
- своєчасно і точно виконує свої обов'язки, будь-яке доручення, сумлінний;
- відзначається зразковою поведінкою, володіє почуттям самоконтролю, показує позитивний приклад;
- відчуває потребу в праці, вміє трудитися, виявляє риси колективізму і взаємодопомоги;
- виразно, чітко висловлює свої думки, вживає ввічливі слова, вміє уважно слухати співрозмовника;
- охайний, акуратний в одязі й зачісці, зібраний і підтягнутий.
Б) "середній рівень"
- учень не завжди ввічливий, привітний, може допомогти якщо його попросять;
- виявляє чуйність, якщо просять про якусь послугу;
- виконує лише ті доручення, які його цікавлять, вчиться добре;
- дисциплінований, але не вимагає цього від інших;
- виявляє позитивне ставлення до праці, причому воно має вибірковий характер залежно від рівня привабливості, засуджує несумісне ставлення до праці;
- чітко висловлює свої думки, але не вміє слухати співрозмовника, перебиває його;
- акуратний в одязі і зачісці, але не завжди зібраний, має хороший смак.
В) "низький рівень"
- учень ввічливий, але інколи грубо поводиться;
- допомагає лише за підказкою вчителя або товариша;
- поведінка учня задовільна, не завжди виявляє дисциплінованість, на зауваження реагує позитивно;
- працює лише під контролем вчителя, слабко виявляються трудові навички;
- думки висловлює не чітко, плутано, не вміє слухати співрозмовника;
- учневі слід періодично нагадувати про культуру зовнішнього вигляду, чистоту одягу, зачіски.
- учень ввічливий, привітний, доброзичливий, готовий прийти на допомогу;
- чуйно, уважно ставиться до старших і молодших;
- своєчасно і точно виконує свої обов'язки, будь-яке доручення, сумлінний;
- відзначається зразковою поведінкою, володіє почуттям самоконтролю, показує позитивний приклад;
- відчуває потребу в праці, вміє трудитися, виявляє риси колективізму і взаємодопомоги;
- виразно, чітко висловлює свої думки, вживає ввічливі слова, вміє уважно слухати співрозмовника;
- охайний, акуратний в одязі й зачісці, зібраний і підтягнутий.
Б) "середній рівень"
- учень не завжди ввічливий, привітний, може допомогти якщо його попросять;
- виявляє чуйність, якщо просять про якусь послугу;
- виконує лише ті доручення, які його цікавлять, вчиться добре;
- дисциплінований, але не вимагає цього від інших;
- виявляє позитивне ставлення до праці, причому воно має вибірковий характер залежно від рівня привабливості, засуджує несумісне ставлення до праці;
- чітко висловлює свої думки, але не вміє слухати співрозмовника, перебиває його;
- акуратний в одязі і зачісці, але не завжди зібраний, має хороший смак.
В) "низький рівень"
- учень ввічливий, але інколи грубо поводиться;
- допомагає лише за підказкою вчителя або товариша;
- поведінка учня задовільна, не завжди виявляє дисциплінованість, на зауваження реагує позитивно;
- працює лише під контролем вчителя, слабко виявляються трудові навички;
- думки висловлює не чітко, плутано, не вміє слухати співрозмовника;
- учневі слід періодично нагадувати про культуру зовнішнього вигляду, чистоту одягу, зачіски.
Бесіда "Про дружбу і
товаришування"
З учнями було розглянуто такі питання:
За що люди, діти, дорослі цінують дружбу і товаришування?
Що означає добре дружити? Які радості і прикрощі бувають у дружбі?
Що означає виручити товариша?
Як бути, коли твій товариш не хоче, щоб ти дружив ще з кимось?
Які оповідання на тему ми читали? Розкажіть, з ким дружите.
Після проведеної бесіди діти розучили і грали українську дитячу гру "Мир миром". Як посвариться двоє дітей, то інші їх мирять, співаючи:
Мир, миром,
Пиріг із сиром,
Вареники в маслі
Ми дружечки красні
Поцілуймось!
Ті, що посварилися, подумають, а далі поцілуються - та й вже друзі.
За що люди, діти, дорослі цінують дружбу і товаришування?
Що означає добре дружити? Які радості і прикрощі бувають у дружбі?
Що означає виручити товариша?
Як бути, коли твій товариш не хоче, щоб ти дружив ще з кимось?
Які оповідання на тему ми читали? Розкажіть, з ким дружите.
Після проведеної бесіди діти розучили і грали українську дитячу гру "Мир миром". Як посвариться двоє дітей, то інші їх мирять, співаючи:
Мир, миром,
Пиріг із сиром,
Вареники в маслі
Ми дружечки красні
Поцілуймось!
Ті, що посварилися, подумають, а далі поцілуються - та й вже друзі.
Бесіда "Про колективізм"
В
ході бесіди висвітлювались наступні питання:
Що означає бути колективістами?
Як ставляться учні нашого класу до колективних справ?
Як діти виконують загальноприйняті правила, як ставляться до чергових, старости.
Що у класі заважає колективній роботі, загальним іграм?
Як можна стати хорошим колективістом?
Чи є ваш клас колективним?
Мета цих бесід вирішувала комплекс виховних завдань:
- систематизувати морально-етичні знання про дружбу, норми і правила життя в колективі;
- викликати почуття гордості за належність до колективу, відповідальності перед товаришами за свою поведінку, навчання, доручену справу;
- формувати громадськість і нетерпимість до порушників правил колективізму;
- виховувати риси доброти, ніжності, почуття прекрасного.
Що означає бути колективістами?
Як ставляться учні нашого класу до колективних справ?
Як діти виконують загальноприйняті правила, як ставляться до чергових, старости.
Що у класі заважає колективній роботі, загальним іграм?
Як можна стати хорошим колективістом?
Чи є ваш клас колективним?
Мета цих бесід вирішувала комплекс виховних завдань:
- систематизувати морально-етичні знання про дружбу, норми і правила життя в колективі;
- викликати почуття гордості за належність до колективу, відповідальності перед товаришами за свою поведінку, навчання, доручену справу;
- формувати громадськість і нетерпимість до порушників правил колективізму;
- виховувати риси доброти, ніжності, почуття прекрасного.
Таке
різномаїття завдань допоможе формувати в
молодших школярів моральні поняття, культуру поведінки. Вдало підібраний
матеріал на уроках, в позаурочний час сприятиме розвитку емоційно-чуттєвої
сфери, зокрема розвитку таких почуттів як естетичні, моральні та інтелектуальні.
Важливе значення у розв'язанні проблеми формування культури поведінки відіграють індивідуальні бесіди. Так, з учнями було проведено такі індивідуальні бесіди: "Уважність на уроці - запорука успішності", "Твоя поведінка в їдальні", "Ти і твій товариш", "Що означає бути охайним"? та інші. Значна роль у вихованні культури поведінки молодших школярів відводиться відвідуванню вчителем учнів вдома, бесідам з батьками, а також батьківським зборам. З батьками проведено ряд бесід: «Як виховувати чуйність і доброту», «Гра – не просто забава», «Як слід спілкуватися з дітьми», «Культура поведінки та взаємин у сім’ї» та інші.
Важливе значення у розв'язанні проблеми формування культури поведінки відіграють індивідуальні бесіди. Так, з учнями було проведено такі індивідуальні бесіди: "Уважність на уроці - запорука успішності", "Твоя поведінка в їдальні", "Ти і твій товариш", "Що означає бути охайним"? та інші. Значна роль у вихованні культури поведінки молодших школярів відводиться відвідуванню вчителем учнів вдома, бесідам з батьками, а також батьківським зборам. З батьками проведено ряд бесід: «Як виховувати чуйність і доброту», «Гра – не просто забава», «Як слід спілкуватися з дітьми», «Культура поведінки та взаємин у сім’ї» та інші.
Комментариев нет:
Отправить комментарий